18jan

Vespa Hoogtepunten Brussels Motor Show 2020

Vespa schittert op het Motosalon in Brussel met verschillende hoogtepunten. Naast de introductie van de nieuwe Vespa Elettrica, introduceert het merk ook de nieuwe reeks Vespa Racing Sixties en de beperkte editie van de Vespa Primavera Red.

 

Vespa Racing Sixties

  • Het summum van elegante sportieve stijl leeft voort in de Vespa Sprint en de GTS Super
  • De Vespa Racing Sixties is een speciale reeks, geïnspireerd door de meest klassieke en beeldende vormgeving uit de racingwereld

Geïnspireerd door de jaren 60 – een legendarische periode in de geschiedenis van racen en motorrijden – introduceert Vespa de nieuwe speciale serie Vespa Sprint en Vespa GTS Super Racing Sixties.

De gloednieuwe gele en rode graphics springen in het oog op het respectievelijk groene en witte chassis van de stoerste modellen uit de Vespa-collectie: de Sprint (met zijn 50, 125 cc motoren) en de GTS Super (met zijn 125 en 300 cc motoren).

Naast het suggestieve kleurenschema, dragen een gloednieuw zadel, gouden velgen en matzwarte details allemaal bij tot deze twee modellen die opvallen door hun elegante sportiviteit. De eerste (met een mix van geel en groen) heeft een klassiekere uitstraling, terwijl de tweede (in rood en wit) er dynamischer, frisser en moderner uitziet.

Vespa Elettrica 70 km/u: nog krachtiger en stiller

  • Stil, geconnecteerd en personaliseerbaar. de beste technologie was nooit eerder zo cool.
  • Alle waarden van Vespa, gebundeld in de Vespa Elettrica.

De Vespa Elettrica is de modernste belichaming van Italiaanse technologie. Hij is synoniem voor geavanceerde connectiviteit en stille werking, personaliseerbaarheid en toegankelijkheid, respect voor het milieu en een unieke stijl. De Vespa Elettrica blijft evolueren: naast de originele versie met een topsnelheid van 45 km/u, maakt ook de Vespa Elettrica 70 km/u zijn debuut op Brussels Motor Show in 2020.

De betere prestaties van de Vespa Elettrica 70 km/u, die gehomologeerd is als een motorfiets, heeft die te danken aan een algemene optimalisatie van alle componenten: de power unit, het scootermanagementsysteem en het batterijpakket. Dit resulteert in een hogere topsnelheid, zonder afbreuk te doen aan de typische vinnige acceleratie van de Vespa Elettrica en met een vrijwel identiek rijbereik.

In de ECO-modus, bij een topsnelheid van 45 km/u, heeft de Vespa Elettrica 70 km/u eenzelfde maximum rijbereik van 100 km en in de Power-modus kun je er tot 70 km mee rijden, dankzij de moderne lithium-ionenbatterij en een doeltreffend Kinetic Energy Recovery System (KERS), dat de batterij oplaadt tijdens het afremmen.

Vespa Primavera 125 (RED)

  • De Piaggio-groep en (RED) slaan de handen opnieuw in elkaar
  • De Vespa Primavera in het rood als steun voor het wereldwijde fonds

Voor het vierde opeenvolgende jaar hernieuwt de Piaggio Group zijn partnerschap met (RED) door het nieuwe Vespa Primavera 125 (RED)-project voor te stellen.

Miljoenen mensen en de meest iconische merken ter wereld slaan de handen in elkaar met (RED) om een enorme uitdaging aan te gaan: definitief een einde maken aan ziekten zoals hiv/aids, tuberculose en malaria. Sinds de oprichting van (RED) in 2006, het fonds van Bono en Bobby Shriver, werd al meer dan 500 miljoen dollar gedoneerd aan het Global Fund for the Fight Against AIDS, TB and malaria. De (RED)-fondsen hebben intussen een impact gehad op meer dan 110 miljoen mensen, met preventieactiviteiten, behandelingen, advies en ondersteunende diensten. (RED) is vooral actief in landen waar moeders het hiv-virus doorgeven aan hun baby’s. Dankzij de samenwerking met het Vespa for Children-programma heeft de Piaggio Group ertoe bijgedragen om (RED) in te schakelen en te steunen in India, een van de landen die het zwaarst getroffen zijn door het probleem.